Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Små ögonblick som förgyller

Av AnnaKarin - 26 juni 2009 19:40

Det finns många små ögon blick som förgyller tillvaron för oss. En morgon när jag var ute och promenerade vände jag mig om vid ett tillfälle. Då såg jag ett rådjur som stod mitt i backen, som jag just gått ner för, och tittade på mig. För tre veckor sedan körde jag mc genom Lundbytunneln tillsammans med 10 andra mc-tjejer. Det brummade så gött!! När det var morsdag fick jag ett kort av Oscar, där det stod: "Tack mamma, för att du finns." Det värmde verkligen i hjärteroten. Mm, ögonblicken är många, bara man tänker efter. En uppmaning till dig som läser i min blogg - stanna upp och riktigt ta vara på ögonblicket. Det är ett bra sätt att verkligen befinna sig i nuet. Ha en skön helg. Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnaKarin - 8 juli 2010 00:41

Vaknade för 14 minuter sedan, klockan 00.28, av att jag drömde en sådan fruktansvärd otäck dröm. Jag drömde att en person som jag känner genom jobbet ringde och meddelade en tråkig nyhet. Drömmen kändes så verklig men det hoppas jag för allt i världe...

Av AnnaKarin - 24 juni 2010 20:48

Imorgon är det midsommarafton och nu är alla förberedelser klara: Poängpromenadfrågor, lekar (vem kan spotta godis längst?, vem kan kasta tennisbollar i stege på marken så att de ligger kvar? och vem kan hålla en takpanna med utsträckt arm längst?), ...

Av AnnaKarin - 19 juni 2010 07:10

Det är nästan ett år sedan jag skrev i min blogg så nu är det dags att ta upp den igen. Det är lördagmorgon och jag har nyss stigit upp. Det regnar ute men i mitt sinne skiner solen. Snart är det dags för frukost och sedan är det duschen som gäller. ...

Av AnnaKarin - 13 juni 2009 11:41

Musikfröken har till sist blivit besegrad av cancern. Igår somnade hon in. Jag känner en stor sorg med familjen. Jag hade ju glädjen å få träffa hennes två små döttrar när de var hos sin moster, min arbetskamrat, för några veckor sedan. De har ju nu ...

Av AnnaKarin - 10 juni 2009 07:40

Är så ledsen. Har precis läst musikfrökens blogg och vet nu att hon inte har långt kvar. Vad hon har kämpat tappert. Men nu är det snart över och hon får vila i frid. Jag känner oerhört starkt med familjen. De har en tung tid framför sig. Det känns s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards