Alla inlägg den 10 mars 2009

Av AnnaKarin - 10 mars 2009 21:17

Nu är våren här, attjoo!! Ja, så är det för min del. Känns som jag är dunderförkyld nu ikväll. Får ta en dusch innan jag går och lägger mig och ta lite mer medicin, då kan jag nog sova gott. Våren är en fantastisk tid tycker jag trotts allt. Att se hur naturen vaknar på nytt igen. Vi har snödroppar bredvid trappen och när jag går min morgonpromenad ser jag ett korp-par som håller på att bygga sitt bo. Korpen är en väldigt skygg fågel och det är oftast inte så lätt att hitta deras bon. Så jag känner mig verkligen previligerad att få följa detta parets arbete med sitt bo. Sedan har jag också hört en uggla på mina morgonpromenader. Alldeles precis innan det börjar ljusna hör man den. När ljuset kommer då hörs småfåglarna istället. Talgoxen och Blåmesen är de fåglar som är mest aktiva just nu. Hanarna tävlar om att sjunga mest och starkast. Min promenad varar i 45 minuter och jag får uppleva mycket under den tiden. Testa vetja!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards